Okulumuzda Erasmusdays haftası etkinlikleri için tüm haftaya yayılan çeşitli etkinlikler gerçekleştirdik. 16-10-2024İlk olarak okulumuzdaki öğrencilerle kelime avı oyunu oynadık. Bu etkinlikte 12 farklı dildeki günaydın kelimesi okulda gizli yerlere saklandı. Öğrenciler tenefüslerde bu kelimeleri okulun içinde aradılar, görevleri 12 kelimeyi bulmak ve bu kelimelerin hangi dillerde olduğunu yanlarına yazmaktı ilk bitiren öğrencilerimize ödülleri verildi. Oyun süresince hem okulumuzda pozitif bir etkileşim ortamı oluştu hem de öğrencilerin farklı dillere olan farkındalıkları gelişti.
Okulumuzda Erasmusdays temalı bir karikatür yarışması düzenlendi. Bu yarışmanın konusu olarak öğrencilerden kendilerini Erasmus’ta hayal ederek karikatürler çizmeleri istendi. Yarışma için öğrencilere iki hafta süre verildi. Karikatür yarışmamızın birincisi 9C sınıfından Ecrin Gül Gök oldu. Öğrencimize ödülü verildi.
Okulumuzun 10 B ve 10 C sınıfı öğrencileri, öğretmenleri ve idarecileri ile birlikte viral videolar hazırladılar. Bu videoları hazırlarken öğrencilerimizin öz güvenleri yükseldi, öğretmenleri ve idarecileri ile pozitif ilişkiler oluşturdular ve dijital becerilerini geliştirdiler. Bu projede videoların içeriklerini İngilizce hazırladıkları için yabancı dil kazanım becerilerine de katkı sağladı. Keyifli videomuzu okulumuzun instagram hesabından izleyebilirsiniz.
Erasmus Plus okul eğitimi projesi ile geçtiğimiz yıl Macaristan Budapeşte’deki bir okulda uzun dönem öğrenci hareketliliği gerçekleştiren öğrencimiz Aslı Saban projeyi anlatan bir sunum gerçekleştirdi. Bu sunumda hareketlilik sırasında yaşadığı deneyimleri okuldaki arkadaşları ile paylaştı. Öğrencilerimizin merak ettikleri soruları da cevapladı.
11 B sınıfı öğrencilerimiz Erasmusdays temalı bir fotoğraf çerçevesi oluşturdular. Fotoğraf çerçevesini okuldaki malzemelerle oluşturdular. Bu çerçeveyi oluştururken hem atık malzemelerle neler yapılabileceği üzerine düşündüler, hem de ortaya güzel bir ürün çıkarmanın keyfini yaşadılar. Oluşturulan çerçeve daha sonra okulda yapılan Erasmus panosuna dış çerçeve olarak kullanıldı. Fotoğraf çerçevesini bu şekilde kullanmamızın amacı öğrencilerimize sürdürülebilirliğin önemini vurgulamak ve bir şeyin nasıl farklı şekillerde kullanılabileceği üzerine onlara bir yol göstermekti.
Okulumuzun 11. sınıf öğrencileri ile Erasmus projelerini kaplayan Avrupa dillerine farkındalık oluşturmak amacıyla farklı dillerde şiirleri ve sözleri içeren bir dinleti hazırlandı. Süreç boyunca öğrenciler ilgi duydukları dillerde şiirler ve ünlü insanların sözlerini okudular, farklı dillerde kelimeleri telaffuz ettiler, farklı dillere olan farkındalıkları gelişti. ve okulumuzda gerçekleştirdiğimiz Erasmus programında bu gösteri diğer okul öğrencileri ile paylaşıldı. Gösterinin ardından okulumuzun öğretmenlerinden Erdem Uysal, Ayşegül baş ve Gözde Duman Akkaya geçmiş Erasmus projeleri ve bu yıl onaylanan Erasmus projeleri ile ilgili öğrencileri bilgilendirdiler. Öğrencilerin projeler hakkındaki sorularını yanıtladılar.